Amstelfietsen is terug!

Amstelfietsen, die vroeger op de Lindenlaan zat, is terug!
Wel op een nieuwe locatie:
Missouri 4 - Box 45
1186 JS Amstelveen

Zien we je snel (terug)?

Plan voor 31-12-2024 een afspraak bij ons in voor een onderhoudsbeurt op je fiets en profiteer van een leuke welkomstkorting!

Afspraak maken

Snel en eenvoudig een afspraak maken bij de goedkoopste fietsenmaker van Amstelveen.

Let op: Je maakt een afspraak zodat we weten van je komst. Dit betekend niet per definitie dat je kunt wachten op de reparatie, maar in sommige gevallen kan dit wel bij kleine reparaties. Als we de benodigde onderdelen niet op voorraad hebben, moeten deze besteld worden die vaak de volgende dag geleverd worden.
De prijzen die getoond worden in de afspraakplanner zijn exclusief onderdelen en een schatting van de reparatiekosten. Het gebeurd vaak dat een reparatie goedkoper uitvalt dan dat in de afspraakplanner wordt vermeld. Waarom? Dat leggen we je graag uit op onze prijslijst pagina.

Zodra je fiets klaar staat om opgehaald te worden, krijg je van ons bericht zoals jij dit wenst te ontvangen. Door middel van een telefoontje, app of mailtje.
Als je je fiets bij ons aflevert, kijken we samen wat de werkzaamheden zijn en bespreken we de kosten door. Mocht de reparatie meer dan € 10,- duurder uitvallen dan gepland, nemen wij contact met je op om de kosten te bespreken.
Meer vragen? Bekijk onze veel gestelde vragen over afspraak maken.

Afspraak maken bij Amstelfietsen Amstelveen

Geef aan wanneer en hoe laat u langs wilt komen.

Stap 1/5
thankyou
summary
details
services
date

Veel gestelde vragen over afspraak maken

  • Welke fietsen repareren jullie?

    Wij nemen ieder merk en type fiets aan en hebben geen regel dat de fiets bij ons vandaan moet komen om gerepareerd te worden. Wij willen iedereen zo snel mogelijk weer op weg helpen en zullen hier alles aan doen.
    Helaas kunnen wij soms niet iedere reparatie uitvoeren omdat wij niet aan bepaalde onderdelen kunnen komen. Bepaalde fietsmerken hebben hun eigen onderdelen die niet vrij op de markt beschikbaar zijn. In dit soort gevallen kunnen wij helaas de reparatie niet uitvoeren, maar zullen altijd kijken of we een passende oplossing kunnen bieden.

  • Is mijn fiets dezelfde dag klaar?

    Soms wel. Als we de benodigde onderdelen op voorraad hebben en we hebben tijd om jouw fiets dezelfde dag te repareren kun je dezelfde dag een bericht krijgen dat je fiets klaar staat om opgehaald te worden. Heb je bijvoorbeeld een nieuw wiel nodig? Wielenvlechter.nl, onderdeel van Amstelfietsen vlechten alle nodige fietswielen op de hand. Dit kost tijd en inspanning, maar dan ben je altijd gegarandeerd van een kwaliteitswiel die jaren meegaat.

  • Zijn de prijzen in de afsprakenplanner vaste prijzen?

    Nee, de prijzen in de afsprakenplanner zijn een schattig van de gemiddelde reparatie en exclusief onderdelen. Het vervangen van een achterspatbord bij een omafiets is niet zo complex dan bijvoorbeeld bij een gemiddelde E-Bike waar de bedrading door het spatbord lopen. Ervaring leert dat je in velen gevallen goedkoper uit bent dan vermeld staat op de afspraken planner. Benieuwd waarom? Bekijk dan de informatie op onze prijslijst pagina.

  • Reparatie valt duurder uit, wat nu?!

    Bij Amstelfietsen weet je altijd waar je aan toe bent, maar in sommige gevallen kan de reparatie duurder uitvallen dan gepland. Dit komt omdat we niet door de fiets heen kunnen kijken en pas soms de ernst van het probleem goed kunnen constateren wanneer we aan de reparatie bezig zijn. Maar geen zorgen! Als de reparatie duurder dan € 10,- uitvalt, nemen we altijd contact met je op om de kosten te bespreken. Niet in de gelegenheid op te nemen? Dan sturen we je een WhatsApp of mail en wachten je reactie af.

  • Hoe weet ik of mijn fiets klaar is?

    Als je je fiets bij ons hebt afgegeven vragen we je hoe je gecontacteerd wilt worden. We kunnen je bellen, WhatsAppen of mailen.

  • Mijn soort reparatie staat niet in de lijst!

    Sorry daarvoor! Als jouw gewenste reparatie niet in de lijst staat, kies dan voor ‘Overig’. Zodra je je fiets brengt nemen we samen re reparatie(s) aan jouw fiets door en bespreken we de kosten. Is het een veel voorkomende reparatie? Dan zullen we de reparatie in de afsprakenplanner toevoegen.

  • Welke reparaties doen jullie niet?

    Wij doen vrijwel alle soorten reparaties, maar er zijn enkele uitzonderingen.
    Wij weigeren en voeren geen reparaties uit aan fietsen als deze na voltooiing van de gewenste reparatie te gevaarlijk is om de weg op te gaan. Denk bijvoorbeeld aan framebreuken, gescheurde naven of velgen.
    Wij doen geen laswerk aan frames, voorvorken of andere delen van de fiets.
    Wij reviseren geen accu’s en motoren vanwege het verval op garantie en brandgevaar.
    Wij voeren geen reparaties uit als de fiets als gestolen staat opgegeven of als wij hiervan een vermoeden hebben.

  • Ik kan mijn fiets niet ophalen, wat nu?

    Geen probleem, je kunt je fiets 3 dagen kosteloos bij ons achterlaten nadat je bericht van ons hebt gekregen dat hij klaar staat om opgehaald te worden. Na deze drie dagen zonder geldige opgaaf van reden, rekenen wij per dag € 5,- stallingskosten in rekening.
    Het gebeurd helaas niet iets te vaak dat men hun fiets inleveren en dan 3 weken op vakantie gaan. De vakantie is je erg gegund, maar wij zijn geen bewaakte fietsenstalling. 😉

Scroll naar boven